Page 6 - Layout 1
P. 6
6 ΑΠΡΙΛΙΟΣ- ΜΑΪΟΣ- ΙΟΥΝΙΟΣ 2015

Άρθρο στην Καθημερινή (21/3/2015) της αποφοίτου και μέλους μας, Διευθύνουσας
Συμβούλου της εταιρείας επιλογής στελεχών People for Business, κ.Ρεβέκκας Πιτσίκα
ΤΤΣ Ε Η σης απαιτούν πλέον συντονισμένη στρατηγική τόσο σε βραχυ- για την καταπολέμηση της ανεργίας. Μια εθνική στρατηγική για
Άποψη: Ανάγκη η εθνική στρατηγική κατά της ανεργίας

Η καταπολέμηση της ανεργίας και η αύξηση της απασχόλη-
Η Πολιτεία πρέπει πλέον να χαράξει μια εθνική στρατηγική
Ο
ΤΡ πρόθεσμο όσο και μακροπρόθεσμο επίπεδο. Σε μια εποχή την απασχόληση με μεσοβραχυπρόθεσμους και μακροπρόθε-
που η ανεργία είναι της τάξης του 26%-27%, είναι πραγματικά σμους στόχους, με συγκεκριμένες προτεραιότητες, με απευ-
ΡΣΗΙ
οξύμωρο οι εργοδότες να μη βρίσκουν τους εργαζόμενους που θείας διασύνδεση με την αγορά εργασίας και τις ανάγκες των
επιχειρήσεων, για το σήμερα και το αύριο που θα απευθύνεται
αναζητούν (πρόσφατη έρευνα της People for Business δείχνει
ότι το 65% των επιχειρήσεων δυσκολεύεται να βρει εργαζομέ- σε όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας και γεωγραφικής περιφέρειας.
Μεσοβραχυπρόθεσμους, ρεαλιστικούς κι επιτεύξιμους στό-
νους με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά). Και είναι κρίμα η Πολι-
Α
τεία να υλοποιεί κρατικά προγράμματα και να δαπανά μεγάλα χους για τη σταδιακή καταπολέμηση της ανεργίας. Μακρο-
ποσά, χωρίς να επενδύει στην ενδυνάμωση των δεξιοτήτων χρόνιους στόχους, χτίζοντας μια στρατηγική απασχόλησης για
Δ
και τον επαναπροσδιορισμό των τεχνικών γνώσεων και χαρα- τις επόμενες γενιές.
Σε αυτό το πλαίσιο, η ενίσχυση της τεχνικής εκπαίδευσης
κτηριστικών, δημιουργώντας εργαζομένους που να μπορούν
να δώσουν προστιθέμενη αξία στη σύγχρονη επιχείρηση. –και, σε δευτεροβάθμιο επίπεδο, με αναβάθμιση του ρόλου
Η αλλαγή που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια είναι πρωτό- των ΕΠΑΛ– η ενίσχυση επαγγελμάτων που συνδέονται με
γνωρη, ενώ οι δεξιότητες, οι γνώσεις και η γενικότερη στρα- αγορές του εξωτερικού, με τεχνολογία, με επαγγέλματα
τηγική καριέρας, σε όλα τα επίπεδα, είναι πολύ διαφορετικές STEM, με το περιβάλλον, είναι σίγουρα πυλώνες που θα πρέ-
σε σχέση με το παρελθόν. Το ζήτημα λοιπόν που προκύπτει πει να ληφθούν υπ’ όψιν. Η αγορά αλλάζει, νέα επαγγέλματα
είναι πώς ακριβώς, λόγω της έλλειψής τους, το παραγωγικό και ανάγκες δημιουργούνται, δεν μπορούμε να μένουμε προ-
δυναμικό που έχει χάσει τη δουλειά του εν μέσω κρίσης θα σκολλημένοι στα ίδια παραδοσιακά επαγγέλματα, που συρ-
επανενταχθεί στην αγορά εργασίας. ρικνώνονται, και μαζί τους, οι διαθέσιμες θέσεις εργασίας.
Η ενδυνάμωση των δεξιοτήτων και των γνώσεων του σύγ- Τίποτα όμως από τα παραπάνω δεν μπορεί να υλοποιηθεί,
χρονου εργαζομένου με βάση τις πραγματικές ανάγκες της αν δεν υπάρξει παράλληλη στήριξη της επιχειρηματικότητας.
αγοράς, αλλά και η κατάλληλη καθοδήγηση σε θέματα καριέ- Αν το 60% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είχε τη δυνατό-
ρας, θα πρέπει να είναι προτεραιότητα. τητα να προσλάβει έναν και μόνο επιπλέον εργαζόμενο, που
Είναι αναγκαίο να υπάρξουν δράσεις που να υποστηρίζουν θα προσέθετε ουσιαστική αξία, η ενίσχυση της απασχόλησης
ενεργά τον εργαζόμενο και τον εν δυνάμει εργαζόμενο στο θα ήταν σημαντική. Και αυτό που λείπει από τις επιχειρήσεις
επόμενό του βήμα, στον επανασχεδιασμό του επαγγελματι- είναι γνώση-γνώση για το πώς να προχωρήσουν, πώς να εξε-
κού του γίγνεσθαι, αλλά και στην παροχή κινήτρων στις επι- λιχθούν, πώς να προσεγγίσουν άλλες αγορές, άλλα κανάλια.
χειρήσεις για την πρόσληψή του ή στην παροχή κινήτρων για Και βέβαια, η απλοποίηση των διαδικασιών, η άρση της γρα-
στροφή στην επιχειρηματικότητα. φειοκρατίας και η παροχή κινήτρων για ανάπτυξη.
Έχουμε ήδη χάσει πολύτιμο χρόνο σε μεμονωμένες και Εξάλλου, κάθε Έλληνας πολίτης έχει δικαίωμα στην εργα-
αποσπασματικές κινήσεις, κατασπαταλώντας υψηλούς ευρω- σία. Η εργασία είναι κοινωνικό αγαθό και ως τέτοιο θα πρέπει
παϊκούς και εθνικούς πόρους τα προηγούμενα χρόνια. να το αντιμετωπίζουμε.


Ευχαριστούμε πολύ τηνκ. Μερόπη Ν. Σπυρο- Συγχρόνως με την επιστημονική της δραστη-
πούλου , Ομότιμη Καθηγήτρια Ορθοδοντικής ριότητα, έχει επιδείξει και ιδιαίτερο ενδιαφέρον για
του ΠανεπιστημίουΑθηνών, Σύμβουλο του τα κοινά. Έχει διατελέσει ΒουλευτήςΕπικρατείας.
Δ.Σ. της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείαςκαι αγα- Είναι μέλος πολλών Πολιτιστικών Οργανώσεων
πητή φίλη του Συνδέσμου μας για την προσφορά και μέλος των Διοικητικών Συμβουλίων της Φιλεκ-
της στη Βιβλιοθήκη του Σ.Α.Φ.Ε. του καινούρ- παιδευτικής Εταιρείας, του Ομίλου Φίλων Βιβλιο-
γιου της βιβλίου«Επεισόδια της ζωής» . Κεί- θήκης της Αλεξανδρείας και της Εθνικής Εταιρείας
μενα μικρά, καθημερινής ζωής, που θυμίζουν σ’ Ελλήνων Λογοτεχνών.Έχει δώσει περισσότερες
όλους μας κάποια δικά μας “επεισόδια της ζωής” από 400 διαλέξεις, σε πολλές πόλεις της Ελλά-
και μας κρατούν άηχη συντροφιά, τις ώρες της δος, ως προσκεκλημένη ομιλήτρια διαφόρων πο-
ησυχίας ή της μοναξιάς. λιτιστικών σωματείων, διδάσκει σε Σχολές Γονέων
Η Μερόπη Ν. Σπυροπούλου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην και αρθρογραφεί σε διάφορα έντυπα για θέματα Παιδείας,
Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Αποφοίτησε από το Αβερώφειο Γυ- Υγείας και Κοινωνικού Προβληματισμού.
μνάσιο Θηλέων και σπούδασε Οδοντιατρική στα Πανεπιστήμια Η κ.Σπυροπούλου είναι πολυγραφότατη. Έργα της είναι:
Αλεξανδρείας και Αθηνών.Το 1972, αναγορεύθηκε Διδάκτωρ Με πίστη και αισιοδοξία για ένα καλύτερο αύριο, Η ανώ-
της Οδοντιατρικήςτου Πανεπιστημίου Αθηνών.Το 1976, μετά τατη παιδεία μας, Γιατί η γυναίκα;, Χαμηλόφωνα, Στην
από μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Michigan εποποιία του 1940-41 με πίστη,Το κορίτσι με το φλάουτο,
των ΗΠΑ, απέκτησε ειδικότητα και MasterofScienceστην Ορ- Μνήμες και δάφνες, Οικογένεια ώρα μηδέν;, Στη χώρα
θοδοντική.Το 1978, αναγορεύθηκε Yφηγήτρια της Ορθοδον- του μεγάλου ποταμού, Άσκηση ευθύνης, Βασικές αρχές
τικής.Το 1980, εξελέγη Τακτική Καθηγήτρια και Διευθύντρια ορθοδοντικής, Διαγυναικός πηγάζει..., Εργαστηριακά
της Έδρας της Ορθοδοντικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, μαθήματα ορθοδοντικής .
όπου υπηρέτησε επί 26 χρόνια. Το 2006, μετά από την απο- Επί σειρά ετώνη κ.Σπυροπούλουείναι τακτική συνεργάτης
χώρησή της από την ενεργό υπηρεσία, της απενεμήθη ο τίτ- του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Ιεράς Μητροπόλεως Πει-
λος της Ομότιμης Καθηγήτριας του Πανεπιστημίου Αθηνών. ραιώς καί των περιοδικών “Πειραϊκή Εκκλησία” και “Ευθύνη”.
Έχει προσκληθεί και διδάξει σε Πανεπιστήμια της Αμερικής Είναι παντρεμένη με τον Ομότιμο Καθηγητή του Πανεπι-
και της Ευρώπης και διετέλεσε Επισκέπτρια Καθηγήτρια των στημίου Αθηνών, Νίκο Δ. Σπυρόπουλο και έχουν δύο γιους
Πανεπιστημίων Karolinskaτης Σουηδίας, Michiganκαι Saint και έναν επτάχρονο εγγονό, τον Νικόλα.
Louisτων ΗΠΑ. Έχει τιμηθεί με πολλές διεθνείς και ελληνικές Θερμά συγχαρητήρια στην κ.Σπυροπούλου και καλή συνέ-
επιστημονικές διακρίσεις. χεια στο έργο της!
   1   2   3   4   5   6   7   8